Drone

A drone is a type of aircraft that can operate without a pilot. It has a partial meaning because when it does, it sounds like a bee’s echo. The first condition of the drone is that it has a camera. The drone was originally designed to take pictures of the place without going anywhere. But currently, drones are not used only for collecting pictures. Now it is used in the field of war, movie shooting and so on.

The drone basically has two parts, one is the drone itself and the other is its controller system. The ground controller directs itself and approaches the drone via satellite. The drone receives it and acts according to that command. In the same way, the drone sends its information to the ground controller in the same way. Most surprised to hear that it takes only 2 seconds for the drone to do these tasks.

Skilled and ideal security personnel can contact us if needed. Also, all the instruments related to security, all the machinery used in the security work are in Shohag Logistics and Security Services Limited. Our company provides security services using these security machineries. The company also offers security solutions.

Drone Camera

ড্রোন হচ্ছে এমন এক ধরনের বিমান যা পাইলট ছাড়া চলাচল করতে পারে। এর আভিধানিক অর্থ হচ্ছে গুঞ্জন, কারণ এটি যখন চলে এটি মৌমাছির গুনগুন-এর মত শব্দ করে। ড্রোন এর প্রথম শর্ত হচ্ছে এটিতে ক্যামেরা থাকবেই। ড্রোন কে মূলতঃ বানানো হয়েছে কোনো জায়গায় না গিয়ে সেই জায়গার ছবি তোলার জন্য। কিন্তু বর্তমানে শুধু ছবি সংগ্রহের জন্যই ড্রোন ব্যবহার করা হয় না। এখন এটি ব্যবহার করা হচ্ছে যুদ্ধ ক্ষেত্রে, সিনেমার শুটিং, ইত্যাদি ক্ষেত্রে।

ড্রোন-এর মূলত ২ টি অংশ থাকে, একটি হচ্ছে ড্রোন নিজে ও অপরটি হচ্ছে এর কন্ট্রোলার সিস্টেম। গ্রাউন্ড কন্ট্রোলার নিজে নির্দেশ দেয় আর সেটা উপগ্রহ হয়ে ড্রোন-এর কাছে পৌঁছায়। ড্রোন তা গ্রহন করে ও সেই কমান্ড অনুযায়ী কাজ করে। ঠিক একই ভাবে ড্রোনও গ্রাউন্ড কন্ট্রোলারের কাছে একই ভাবে তার তথ্য পাঠিয়ে থাকে। সবচেয়ে অবাক হবেন এটা শুনে যে এই কাজগুলো করতে ড্রোন এর সময় লাগে মাত্র ২ সেকেন্ড।

দক্ষ ও আদর্শ নিরাপত্তা কর্মীর প্রয়োজন হলে আমাদের সাথে যোগাযোগ করতে পারেন। এছাড়াও সিকিউরিটি সংক্রান্ত সব ইন্সট্রুমেন্টস, সিকিউরিটি কাজে ব্যবহৃত সমস্ত মেশিনারিজ সোহাগ লজিস্টিক এন্ড সিকিউরিটি সার্ভিস লিমিটেডে রয়েছে। এসব সিকিউরিটি মেশিনারিজ ব্যবহার করেই আমাদের কোম্পানি সিকিউরিটি সার্ভিস দেয়। সেই সাথে এই কোম্পানি সিকিউরিটির সলিউশনও দেয়।

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

, , , , , , , ,