Metal Detector

When it comes to an important place, it is found that the security guards there have a device in their hands – which, when they have metal, starts beeping. Using this technology, our military and security guards provide security services all over the world. Metal detectors are science and technology-dependent on electromagnetism. Although it is currently used for various security purposes, it was first developed to look for hidden treasures. Different metal detectors work differently, but each of them has something in common.

Metal detectors are used in almost every security field, not just to find lost coins. This technology is especially used in an airport, hospital, shopping mall, scientific laboratory, etc. Moreover, it is especially used for any historical research.

Skilled and ideal security personnel can contact us if needed. Also, all the instruments related to security, all the machinery used in the security work are in Sohag Logistics and Security Services Limited. Our company provides security services using these security machinery. The company also offers security solutions.

Metal detection Security, Metal Detector, Detector, Security service, Security Agency, Sucurity

কোন গুরুত্বপূর্ণ জায়গায় গেলে দেখা যায় যে সেখানকার সিকিউরিটি গার্ডদের হাতে এক এমন ডিভাইস থাকে—যা দিয়ে কারো কাছে মেটাল থাকলে বিপ বিপ বিপ আওয়াজ করতে আরম্ভ করে দেয়। এই প্রযুক্তি ব্যবহার করে আমাদের মিলিটারি এবং সিকিউরিটি গার্ডরা গোটা পৃথিবী জুড়ে নিরাপত্তা সেবা প্রদান করে থাকেন। মেটাল ডিটেক্টর গুলো হলো বিজ্ঞান এবং ইলেক্ট্রোম্যাগ্নেটিজম এর উপর নির্ভরশীল প্রযুক্তি। এটি বর্তমানে বিভিন্ন নিরাপত্তার স্বার্থে ব্যবহার করা হলেও প্রথমত এটি উদ্ভবন করা হয়েছিলো পুঁতে রাখা গুপ্তধন খোঁজার জন্য। বিভিন্ন মেটাল ডিটেক্টর বিভিন্নভাবে কাজ করে থাকে, কিন্তু এদের প্রত্যেকের কাজ করার একটি কমন ব্যাপার রয়েছে।

শুধু হারিয়ে যাওয়া কয়েন খুঁজতে নয়, আজকের প্রায় সকল নিরাপত্তা ক্ষেত্রে মেটাল ডিটেক্টরকে কাজে লাগানো হয়ে থাকে। বিশেষ করে কোন এয়ারপোর্টে, হাঁসপাতালে, শপিং মলে, বিজ্ঞানিক পরীক্ষাগারে ইত্যাদিতে এই প্রযুক্তি ব্যবহার করা হয়। তাছাড়া কোন ঐতিহাসিক গবেষণা করার জন্য এটিকে বিশেষভাবে ব্যবহার করা হয়ে থাকে।

দক্ষ ও আদর্শ নিরাপত্তা কর্মীর প্রয়োজন হলে আমাদের সাথে যোগাযোগ করতে পারেন। এছাড়াও সিকিউরিটি সংক্রান্ত সব ইন্সট্রুমেন্টস, সিকিউরিটি কাজে ব্যবহৃত সমস্ত মেশিনারিজ সোহাগ লজিস্টিক এন্ড সিকিউরিটি সার্ভিস লিমিটেডে রয়েছে। এসব সিকিউরিটি মেশিনারিজ ব্যবহার করেই আমাদের কোম্পানি সিকিউরিটি সার্ভিস দেয়। সেই সাথে এই কোম্পানি সিকিউরিটির সলিউশনও দেয়।

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

, , , , , , ,